دستان پينه بسته كشاورزان شهرستان جوين و دست خالي انها !!!
نوشته شده توسط : هاشم ملایجردی

با توجه به فصل برداشت هندوانه وسایر محصولات كشاورزی ، و حضور دلالان فراوان دراین شهرستان كه نگین سرسبز خراسان رضوی بوده ودركل كشور نیز مانند جیرفت حرفی برای گفتن دارد وقطب مهم كشاورزی وصنعتی كشوراست متاسفانه حاصل ز حمات كشاورز كه درطول یكسال با هزینه های سنگین  وبدبختی های فراوان زحمتش را به بار می نشاند ومی خواهد كه از قبل ان برای زحمت خود ونان خانواده سودی بجوید كه یكباره همه چیز عوض می شود ! دلالان ، هزینه های تحمیل شده درطول كاشت وداشت وبرداشت ، هزینه های حمل و بساط سودجویان بازار محصولات كشاورزی غمی را در دل كشاورز می كارد !!! متاسفانه این كشاورز است كه نهایتا دست خالی می ماند و سود حاصل كسانی می شود كه یكباره به این سودا افتاده اند وراهی جوین شده اند ! عدم برنامه ریزی !عدم حمایت از تولیدات !و هزار ویك مسئله باعث می شود كه رنگ وروی كشاورز پریده تراز دیروز باشد !

به هرحال این اشفته بازاری كه درشهرستان جوین درزمان برداشت محصولات بوجود می اید تنها ره اوردی كه دارد ضرر وزیان كشاورزبیچاره است وبس!

مشخص نیست كه كشاورز با این قیمت خرید خصوصا درمورد هندوانه كه شاید مرغوب ترین وشیرین ترین هندوانه كشورهم باشد با نامهای عجیب وغریب در بازارهای كشور حضور پیدامی كند و سودی كه نصیب بازار ودلال می كند به هیچ وجه به اندازه تلاش كشاورز نمی باشد واین مشكلی است كه درجای جای این كشور همه كشاورزان با ان دست وپنجه نرم می كنندو كسی هم در پشت كرسی ریاست به این موضوع نمی اندیشد !

زمان برداشت گرجه فرنگی غمی كه درسال گذشته بر دل كشاورز ماند هنوز هم تازه هست ، و مشخص نیست كه امسال ازاین اشفته بازار چه چیزی نصیب كشاورز خواهد شد !!ضرر وزیان ویا برابری هزینه ودرامد!!!




:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: